Čo je Veterinol?

Veterinol je slovenský výrobok, vytvorený s cieľom pomáhať pri liečbe ťažkých a rozsiahlych zranení, pri infikovaných a chronických ranách, pri drobných škrabancoch a eróziách nielen na koži, ale aj na slizniciach. Je to superoxidovaný, netoxický a nedráždivý prostriedok v podobe roztoku, alebo gélu. Využíva sa na čistenie, zvlhčovanie a ošetrovanie rán (akútnych aj chronických), abscesov, popálenín a odrenín. Je vhodný pre všetky druhy zvierat. Pomáha znižovať mikrobiálnu záťaž a vytvárať vlhké prostredie v rane – vďaka tomu dokáže organizmus rozvinúť vlastný proces hojenia. Účinná látka v prípravku dokonale napodobňuje imunitný systém zvierat, takže Veterinol nevytvára rezistenciu.

*Veterinol – nepoškodzuje zdravé tkanivá | nie je toxický | nedráždi oči, uši, dýchacie cesty, kožu ani sliznice zvierat (ani ľudí, ktorí ich ošetrujú) | je bezpečný pri opakovanom používaní u gravidných a laktujúcich zvierat, ako aj u zvierat určených pre ľudský konzum | nie je škodlivý pre tehotné a dojčiace ženy | nie je škodlivý voči životnému prostrediu | je dostupný aj bez lekárskeho predpisu.

Jednou z hlavných zložiek, ktoré využíva imunitný systém zvierat pri ničení patogénov (baktérie, vírusy, kvasinky, plesne…) je kyselina chlórna. Práve tá, spolu s kyslíkom, tvoria účinnú látku Veterinolu. Kyselina chlórna má úžasnú schopnosť prenikať hlboko do telesných tkanív, dostať sa do kontaktu s patogénmi a účinne ich zneškodniť. Využíva pri tom biologicky aktívny kyslík, ktorý ich chemickým pôsobením – oxidáciou – ničí.

Za normálnych okolností vytvárajú biele krvinky dostatočné množstvo kyseliny chlórnej. V prípade oslabenej imunity si však organizmus zvierat nedokáže vyprodukovať dostatočné množstvo. Vtedy ju vieme doplniť zvonku pomocou Veterinolu, čím urýchlime liečebný proces.

Veterinol vydezinfikuje aj pelech aj hračky. Naša snaha je, aby práve toto naši zákazníci pochopili a naučili sme ich takýmto spôsobom dodržiavať hygienu.

Je vhodný aj pre použitie na oplach zvieracích misiek, postrojov, obydlí (klietka, akvárium, terárium). Využite nachádza aj v zvieracích salónoch (dezinfekcia nástrojov a pomôcok), v zvieracích obchodoch a v ambulanciách.

VETERINOL nielen dezinfikuje a ošetruje, ale aj účinne eliminuje rôzne pachy.

Drobné rany, erózie a škrabance | Hryzné rany, tržné rany, bodné rany (= rany rôznej etiológie)| Podlom u koní, „hot-spot“ u malých zvierat (= dermatitídy rôznej etiológie) | Chronické a nehojace sa rany | Infikované rany, abscesy | Popáleniny (všetky stupne) | ošetrenie hniloby kopýt a paznechtov | Dezinfekcia pupočného pahýľa | Dezinfekcia oblasti pred injekčnou aplikáciou | Dezinfekcia kože pred chirurgickým zákrokom (s využitím, alebo bez využitia iných dezinfekčných prostriedkov) | Toaleta uší (možnosť použitia súbežne s otologikami, bezpečný pri ruptúre bubienka) | Toaleta očí (vyplachovanie očí, bakteriálna infekcia, vírusová infekcia – napr. herpes vírus u mačiek) | Toaleta ústnej dutiny (ošetrenie pri stomatitíde, gingivitíde, poraneniach v ústnej dutine a v okolí pyskov, pri laryngo-tracheitíde) | V abdominálnej dutine perioperačne (napr. pri pyometre na dezinfekciu pahýľa maternice) | Toaleta a výplach análnych žliaz | Irigácia močového mechúra pri cystitíde alebo močových kameňoch | Postoperačná starostlivosť o rany | Irigácia obsahu maternice pri pyometre | Toaleta prepucia u psov | Dezinfekcia vemena pred dojením (možnosť využitia aj pri oplachu dojacieho zariadenia, nakoľko Veterinol účinne eliminuje pachy)

Jediný rozdiel medzi Veterinolom v podobe gélu a spreju je v praktickom využití. Ak chcem napríklad vydezinfikovať mačací záchod, aby som zredukoval zápach a baktérie, urobím to sprejom, nie gélom. Ak budem chcieť mačke vydezinfikovať okolie očí (karpiny a podobne), z praktického hľadiska to spravím gélom.

Pri chronických a ťažko infikovaných ranách a abscesoch, je možné pozorovať exacerbáciu liečebného procesu (nové, opätovné prepuknutie choroby), po ktorom však nasleduje zmiernenie zápalovej reakcie a celkovo výrazné zlepšenie vzhľadu rany.

Veterinol je bezpečný pre všetky druhy zvierat, vrátane exotických zvierat, vtákov, obojživelníkov a plazov.

Nakoľko je Veterinol netoxický a zdraviu neškodný, nemá podobné obmedzenia. Vie pomôcť rybičke o váhe 20 g, ale aj 300 kg krave.

Veterinol je možné podávať súbežne so všetkými druhmi liekov, podávaných každou cestou (= neexistuje kontraindikácia pre jeho aplikáciu). Je bezpečný pri opakovanom používaní u gravidných a laktujúcich zvierat, ako aj pri zvieratách určených na ľudský konzum. Je vhodný aj pre výstavné a súťažné zvieratá.

Veterinol môžete aplikovať postrekom, umývaním, výplachom, vtieraním (v prípade gélu), alebo pomocou obkladov. Rany – hlavne tie infikované – je potrebné ošetrovať niekoľkokrát za deň (minimálne 3 – 4x denne).

Rany odporúčame vyplachovať postrekom – pod tlakom roztoku dochádza k odstráneniu odumretých buniek a nečistôt z rany. Následne je vhodné aplikovať gázové štvorce namočené v roztoku Veterinol, alebo Veterinol gél, ktorý udrží ranu čistú, vlhkú a zabráni možnej kontaminácii z vonkajšieho prostredia.

Veterinol prijímajú tolerujú zvieratá veľmi dobre – neštípe ich a nebolí, ani pri aplikácii na citlivé a boľavé miesta (koža, sliznice, oči, uši). Neprekáža im ani mierne slaná chuť či slabý zápach chlóru.

Pri niektorých zvieratách môže spôsobovať nepohodlie počas aplikácie, kvôli zvukovému podnetu, ktorý vzniká pri stlačení spreju. V týchto prípadoch odporúčame Veterinol aplikovať pomocou striekačky formou laváže, prípadne namočenou gázou.

Určite áno. Veterinol bol vyrobený za účelom jednoduchého použitia aj v bežnej domácnosti, hoci široké uplatnenie nachádza aj u profesionálnych veterinárov. Vďaka Veterinolu tak môžete ošetriť vaše zvieratko aj vy sami, v pohodlí domova. Nemusíte čakať na termín u veterinára ani nikam cestovať. Navyše nebude pociťovať strach z ambulancie ani cudzieho človeka. Aplikácia Veterinolu je bezbolestná a jednoduchá. Novým zákazníkom odporúčame kúpiť si vždy 1 fľašku Veterinolu do zásoby, aby ste ho mali po ruke, keď ho budete potrebovať.

Nie, Veterinol je určený výhradne pre zvieratá.

Veterinol spĺňa svoju úlohu ako samostatný produkt. Pri niektorých druhoch aplikácií je možné využiť vatové tampóny alebo tyčinky.

V rámci dobytku nepredstavujú Veterinol žiadne zdravotné riziko či ekologickú hrozbu. Nepredstavuje žiadne riziko u zvierat chovaných pre ľudský konzum. Spĺňa podmienky ekologického chovu.

Veterinol roztok a gél je potrebné skladovať v suchu, pri teplote od 5 – 30 °C.

Na Veterinol sa pri správnom skladovaní vzťahuje 18 mesačná záruka. Keďže sa však jedná o slaný roztok s kyselinou chlórnou, bude Veterinol zdraviu neškodný aj po prekročení záručnej doby.